۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۵۵۹۱۲
همزمان با سوم جمادی الثانی؛

ایران اسلامی در عزای ام الائمه اشک ماتم ریخت | برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا با حضور مراجع تقلید

همزمان با سوم جمادی الثانی مراسم سوگواری و عزادری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار شد.
عزاداری روز شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها در بیوت مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سوم جمادی الثانی مراسم سوگواری و عزادری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در دفاتر حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، جوادی آملی، علوی گرگانی و سبحانی برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) پرداختند و حضرت را بهترین الگوی ولایتمداری و ایستادگی در مسیر الهی دانستند، همچنین مداحان نیز در این مراسم ها به روضه خوانی و ذکر مصیبت پرداختند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه امیرالمؤمنین برگزار شد، با اشاره به مجاهدت های ام الائمه در مسیر ولایت، ابعاد گوناگون شخصیت این بزرگ بانوی اسلام را تبیین کرد.

این مرجع تقلید خطبه حضرت زهرا(س) را میراث گرانبهای شیعه دانست و مشکلات امروز جامعه را دوری از سبک زندگی فاطمی عنوان کرد و بر ضرورت الگوگیری مسلمین از زندگی حضرت زهرا(س) در همه ابعاد تأکید کرد.

در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز با حضور علما، شخصیت ها، طلاب و اقشارگوناگون مردم مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.

همچنین طبق سنوات گذشته حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی به منظور بزرگداشت ایام فاطمیه همراه با سایر مردم عزاداری در دسته های عزای فاطمی شرکت کردند.

همزمان با ایام فاطمیه ده ها شهید گمنام در سراسر کشور تشییع شدند و با حضور خود روحی تازه به کالبد جامعه اسلامی تزریق کردند و بار دیگر اهمیت مجاهدت در راه دین را به جامعه اسلامی ایران یادآور شدند.

مردم در سراسر کشور با حضور در حرم های مطهر و بقاع متبرکه و دسته های عزاداری به سوگواری پرداختند و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اشم ماتم ریختند.

همزمان با این ایام سوگواری شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) حال و هوای دیگر داشت و مردم این شهر مقدس با برگزاری هیأت ها و راه اندازی دسته های عزا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مردم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، ضمن عرض تسلیت به کریمه اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) برای ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) عزاداری کردند./1323/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
آجرک الله یا بقیه الله
0
0